Sabtu, 8 Ogos 2020

MENGAPAKAH JUMLAH ALTCOIN INI BEGITU BANYAK SEKALI?

sambungan Pengenalan Altcoin...

Seperti yang saya jelaskan sebelum ini, selepas melihat kejayaan Bitcoin yang mendapat sambutan yang hebat daripada pelabur di seluruh pelusuk dunia, cryptocurrency lain pun muncul dalam usaha untuk meniru kejayaan itu. Dan kebanyakannya menawarkan beberapa kelebihan jika dibandingkan dengan Bitcoin. 

Sebagai contoh, Litecoin dilancarkan pada bulan October 2011 oleh Charlie Lee, bekas Pengarah Kejuruteraan di syarikat CoinBase. Litecoin ialah fork daripada Bitcoin yang mempunyai beberapa perbezaan termasuklah masa penjanaan blok 2.5 minit (lawan 10 minit untuk Bitcoin), jumlah maksimum coin 61 juta (lawan 21 juta untuk Bitcoin), algoritma hashing yang berbeza (Scrypt dan bukan SHA-256), dan GUI yang diubah suai.

Beberapa coin baru juga dilancarkan untuk tujuan-tujuan tertentu seperti Ripple (XRP) yang diciptakan untuk menjadi pilihan penyelesaian yang paling pantas dan berkesan untuk institusi kewangan, Monero (XMR) yang menawarkan tahap privasi yang paling tinggi sementara Ethereum (ETH) dan Neo yang dibangunkan untuk memperluaskan penggunaan teknologi blockchain di luar industri kewangan.

Dan dengan peredaran masa, proses untuk melancarkan coin-coin baru ini menjadi lebih senang, cepat dan murah. 

Poin yang terakhirnya adalah kerana tidak ada undang-undang di kebanyakan negara yang mengehadkan pelancaran coin-coin baru ini. 

Malah, jika ada undang-undang yang mengehadkan pelancaran coin-coin baru ini pun tidak ada gunanya kerana ianya tidak boleh dikuat kuasakan pun!

Semua poin-poin ini bak memberikan lampu hijau untuk sesiapa yang berminat untuk melancarkan coin mereka!

Kenapa perlu baca eBook ini??

1. eBook ini adalah buku terkini Azizi Ali, penulis, penceramah dan coach tentang kewangan #1 di Malaysia. (Jualan buku-buku fizikal Azizi telah melebihi 500,000 buah!)

2. Kandungan eBook ini adalah tentang Altcoin (Ethereum, Ripple, Binance, dsb.), topik yang panas dan terkini.

3. eBook ini adalah buku yang pertama dalam BM tentang Altcoin. So, it is the one and only reference guidebook dalam BM tentang Altcoin.

klik link ini...

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...