Selasa, 30 Jun 2020

Wahed Invest Malaysia

Robo Investment

Sejak kebelakangan ini, perkataan Robo-Advisor mula meniti di bibir para peminat dunia pelaburan dan pakar dalam bidang fintech. Teknologi robo-advisor mula bertapak di Malaysia pada tahun 2017, setelah Suruhanjaya Sekuriti (SC) melancarkan Digital Investment Framework yang mengawal selia aktiviti pelaburan firma robo-advisor.

Ringkasnya, robo-advisor menggunakan algoritma dan matematik untuk menentukan aset yang akan dilaburkan di dalamnya. Semua proses seperti bila harga untuk beli, signal untuk jual, trend sedang menaik atau menurun dan segala macam indikator; sudah diprogramkan oleh pasukan IT setiap firma pelaburan.

Seperti yang kita tahu, aktiviti pelaburan sangat dikawal selia dengan ketat di Malaysia untuk menjaga kepentingan pelabur. Oleh itu, di Malaysia, firma yang mahu beroperasi sebagai pengurus dana pelaburan perlu mendapatkan lesen daripada SC.

3 firma yang telah dianugerahkan lesen untuk beroperasi dalam pelaburan digital ini ialah Stashaway, MyTHEO dan Wahed Invest. Yang confirm patuh shariah buat masa ini adalah Wahed Invest, jemput baca 7 Langkah Mudah Nak Melabur Dengan Modal Serendah RM100.

Kalau dan download jangan lupa letak referral code mohmoh2425. Anda boleh dapat percuma RM 20 bila telah berjaya daftar sebagai salah seorang pelabur. Untuk RM 20 ini anda akan dapat setelah 7 hari bekerja.

End##

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...